Rumah warga emas, tempat buang mak ayah

Betul ke hantar mak ayah ke pusat jagaan orang tua sebab nak buang mereka? Betul ke pusat warga emas ini adalah tempat untuk mak ayah habiskan sisa hidup mereka?

Biasa kan kita dengar kata-kata negatif, bisikan jahat dan pemikiran lama kebanyakan masyarakat kita berkaitan pusat jagaan warga emas. Jom ubah minda negatif anda semua kepada minda yang positif terhadap rumah warga emas! Dan kalau nak tahu pusat warga emas lah paling selamat!

1. Pusat warga emas yang patuh syariah sudah semestinya sangat mementingkan solat lima waktu mak ayah dan memastikan aktiviti yang terisi adalah bermanfaat. Sangat menjaga akidah mak ayah kita kan! Jangan terkejut sebab ada warga emas yang dihantar ke pusat warga emas yang salah sehingga boleh merosakkan akidah mak ayah.

2. Pusat warga emas adalah tempat yang ramai kawan-kawan sebaya . Jadi mak ayah kita ni tidak kesunyian bila anak-anak sibuk mencari rezeki diluar sana. Anak-anak pun tidak risau apa yang terjadi pada mak ayah mereka dan boleh bekerja dengan tenang.

3. Pusat warga emas adalah paling selamat untuk dihuni. Ya la kalau kat rumah sendiri atau rumah anak-anak bukannya tidak selamat tetapi ada kekangan tertentu. Kalau di pusat warga emas, ada warden yang bertugas 24 jam memastikan keselamatan mak ayah terjamin. Terjaga pakai makan mereka. Lega kan dengar?

4. Pusat warga emas adalah tempat terbaik untuk belajar . Belajar ilmu agama seperti sirah nabi, syariah, hadis dan macam-macam lagi. Mereka dulu bukan tak belajar tapi kat pusat warga emas mereka dapat ‘meremajakan’ semula ingatan dan kuatkan semula pemahaman agama mereka.

Memang tidak dinafikan ada pusat warga emas yang dijadikan tempat untuk meletakkan mak ayah selama-lamanya. Tapi bukan semua ya..Pasti ada juga yang tertanya masih ada ke pusat warga emas yang ada ciri-ciri kat atas ni? Mesti lah ada! Mestilah ada pusat warga emas yang mementingkan tanggungjawab anak-anak atau waris terhadap warga emas yang dihantar. Paling penting akidah mereka ini sangat dijaga!

Disinilah pentingnya menghantar mak ayah ke pusat jagaan warga emas yang betul dan mementingkan pendidikan sepanjang hayat.

Pusat Kecemerlangan Pendidikan Ummah di bawah inisiatif Darul Insyirah memerlukan dana bagi membina Kompleks pengajian warga emas kami.

Ingin sama membantu merealisasikan impian kami membina Kompleks Darul Insyirah? Klik link di bawah:

Share :
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

Sumbangan Diperlukan :

FASA 1 : Pembinaan Pembangunan Rumah Kediaman Warga Emas

Tanah ini akan dibina sebuah rumah kediaman yang mesra warga emas. Tanah yang berkeluasan hampir 1 ekar ini terletak di Sungai Merab, Sepang.

RM729,185 of RM5 million raised

Korban Sambil Berinfaq Bersama Darul Insyirah

Alhamdulillah tahun 2021 akan datang ini adalah tahun ke 5 kami menguruskan urusan korban di Kemboja ini. Korban yang dijalankan diperkampungan muslim di Kemboja. Mari berkorban bersama kami.

RM2,867 of RM171,500 raised

Anda bersama kami

Pusat Jagaan &
Pendidikan Warga Emas

Darul Insyirah

Terima kasih

SUKARELAWAN DIPERLUKAN